Постійний коридор для морського експорту допоможе забезпечити роботою металургійні підприємства, зазначив Юрій Риженков.

Тимчасовий морський коридор для експорту української продукції діє, але тепер його потрібно перетворити на постійний. Про це сказав гендиректор групи Метінвест Юрій Риженков на конференції "Майбутнє українського експорту" в Києві, повідомила пресслужба компанії у середу, 4 жовтня.

 

За його словами, після виходу з портів перших суден зі збіжжям та металом з'явився обережний оптимізм щодо можливості повноцінного відновлення експорту.

 

"ЗСУ, ВМС, ГУР та Мінінфраструктури працювали над цим питаннями щонайменше вісім місяців. Але нам всім треба ще працювати над тим, щоб цей маршрут став таким, на який ми могли б розраховувати разом з аграріями", – заявив Риженков. 

 

Він нагадав, що відновлення морського експорту є особливо важливим для гірничодобувного сегменту, бо неможливість вивозити залізорудну сировину морем змусила Метінвест значно зменшити завантаження гірничо-збагачувальних комбінатів (ГЗК). До повномасштабної війни до Європи експортувалося менш як 10% залізорудної сировини. А основний обсяг експорту йшов морем до Китаю через порти Великої Одеси.

 

"Сьогодні наші ГЗК завантажені на 35-40%. Комбінати наших колег працюють навіть із меншими показниками. І тут іншого виходу, як відкривати порти Великої Одеси, не існує", – пояснив Риженков.