Російською мовою станом на жовтень пишеться 51% постів у соціальних мережах. Проте за три роки кількість дописів українською мовою в соцмережах зросла на 33%. Про це повідомив керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов під час презентації результатів дослідження Центру контент-аналізу, передає кореспондент УНН.
«Станом на жовтень 2023 року майже половина (49%) дописав робиться українською мовою, понад половина (51%) російською мовою. Значною мірою частка російської мови забезпечена за рахунок російських соціальних мереж та дописів з окупованих територій», - розповів Стуканов.
Він зазначив, що достатньо швидкими темпами українська мова набирає позицій впродовж останніх трьох років у соціальних мережах.
Так, у 2020 частка дописів української мови становила - 16%, у 2022 році – 37%, у 2023 році – 49%.
Також згідно з дослідженням, три найпопулярніші в Україні західні соціальні мережі Instagram, Twitter (Х) та Facebook – зазнали рушійної українізації. В українському сегменті цих соціальних мереж російською мовою наразі пишеться менше чверті повідомлень. Також за останній рік суттєво підтягнувся TikTok, де частка дописів українською мовою збільшилася вдвічі.
Співвідношення за кількістю всіх постів:
· У Instagram – 93,2% (українською), 6,8% (російською)
· У Twitter (Х) – 80,9% (українською), 19,1% (російською)
· У Facebook – 77,2% (українською), 22,8% (російською)
· У TikTok – 60,7% (українською), 39,3% (російською)
· У YouTube – 44,2% (українською), 55,8% (російською)
· У VK – 6,7 % (українською), 93,3 % (російською)
· У OK – 1,0 % (українською), 99,0% (російською)
Наведені в цій презентації дані є приблизною оцінкою використання української та російської мови в українському сегменті соціальних мереж в жовтні 2023 року, себто на двадцятому місяці повномасштабної війни. Для аналізу були зібрані дописи з поширених в Україні іноземних соціальних мережах Facebook, Twitter (Х), Instagram, YouTube, TikTok, в тому числі й заборонених , але до тепер використовних російських платформ VK, OK.
Було підраховано частоту вживання в кожній соціальній мережі пар слів (лексем), які мають відмінні корені в українській та російській мовах. Приклади таких лексем: крок-шаг, вересень-сентябрь, цукор-сахар тощо.
Всього було зібрано та проаналізовано 1,17 млн дописів, які містили названі лексеми та були написані в період з 20 вересня по 20 жовтня 2023 року користувачами, що вказали у профілі Україна (або українські регіони, в тому числі окуповані). Так само визначалися й області, які, щоправда, вказані далеко не у всіх користувачів.