Наразі очікувати зниження вартості основних видів пального для автомобілів не слід, не дивлячись на те, що настає "мертвий сезон". У коментарі УНН експерт Леонід Косянчук пояснив, що саме негативно впливає на ціну пального та чи варто очікувати зміни ситуації у найближчій перспективі.

«Здешевлення пального, не зважаючи на те, що ми входимо скоро у "мертвий сезон" споживання, я не вбачаю і не очікую. Тому що сьогодні ситуація склалася не найкращим чином. Ми маємо розуміти, що велетенську кількість пального, що споживає Україна - маю на увазі і пересічний громадянин, і ЗСУ, - ми отримуємо по імпорту. Сьогодні з імпортом є великі проблеми. Молдову і Болгарію, як бачите, практично перекрили ми самі, бо шукаємо там російський слід у дизельному пальному. А Центральну Європу перекрили поляки, де левова частина пального по імпорту надходила саме через польський кордон. І це надзвичайно серйозна ситуація. Тому що якщо і до цього по 12-14 днів бензовози стояли в черзі, то на сьогодні ці канали всі перекриті, деяку частину перекинули на залізничне сполучення, але там є свої обмеження, є проблеми з перекиданням колісних пар, з відповідними вагоноцистернами і таке інше. Тобто, нас очікують не прості часи», - пояснив експерт.

Косянчук навів дуже простий приклад: якщо раніше бензовоз за місяць міг 2-3 рази з'їздити до Європи по пальне, то наразі, через ускладнення, – один раз.

Він нагадав, що вартість бензину в деяких мережах вже вийшла на рівень вартості в період паливної кризи навесні 2022 року – 60 грн за літр.

«Сьогодні особливо дефіциту ми не очікуємо, але оце ринкове порівняння - попит-пропозиція, - на жаль, не на користь ціноутворення. Попит перевищує пропозицію», - вважає експерт.

Косянчук не береться прогнозувати, чи буде здорожчання основних видів пального – адже це залежить від багатьох змінних факторів, починаючи від курсу валют і закінчуючи перебігом військових дій, але впевнений, що зниження вартості очікувати не слід.

Нагадаємо

На кордоні з Польщею кілька днів триває протест польських перевізників. На вечір 7 листопада вони повністю заблокували проїзд вантажного автотранспорту на двох пунктах пропуску на кордоні з Україною.

У ДПСУ кажуть, скоріш за все ситуація на кордоні з Польщею лише ускладнюватиметься. Адже, як заявляли польські перевізники, вони планують довготривалу акцію.

Як повідомлялося, польські перевізники вимагають повернути необхідність українським транспортним фірмам отримувати дозволи на свою діяльність. Також хочуть, аби польські перевізники не були змушені ставати в електронну чергу на території України або ж наполягають на окремій черзі для порожніх вантажівок.