Ресурси з добовою аудиторією понад 500 тисяч російських користувачів зобов'язали відкрити представництва в Росії.
У Росії Держдума прийняла в третьому читанні законопроект, що зобов'язує великі іноземні IT-компанії відкривати філії або представництва в Росії. Про це повідомляє ТАСС у четвер, 17 червня.
Інформресурси з добовою аудиторією понад 500 тис. російських користувачів повинні будуть з 1 січня 2022 роки створити філії, відкрити представництва або заснувати російські юридичні особи, "які повинні в повному обсязі представляти інтереси головних компаній".
Також вводиться комплекс заходів примусу IT-компаній до виконання російського законодавства. Серед них інформування користувачів інтернет-ресурсів про порушення законодавства РФ, заборони на поширення реклами на інформаційному ресурсі, на проведення платежів на його адресу, на пошукову видачу, на збір і транскордонну передачу персональних даних росіян.
За невиконання вимог передбачається можливість часткового або повного блокування ресурсу.
Попередній перелік інтернет-ресурсів, власників яких можуть зобов'язати відкрити в Росії філії або представництва, включає 20 платформ. У нього входять соцмережі (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter), відеохостинги (YouTube, Twitch.tv), месенджери (WhatsApp, Telegram, Viber), поштовий сервіс (Gmail), пошуковики (Google, Bing.com), провайдери хостингу (Amazon, Digital Ocean, Cloudflare, GoDaddy), онлайн-магазини (Aliexpress.com, Ikea.com, Iherb.com), а також Wikipedia.org. Список може доповнюватися.
Автори ініціативи стверджують, що "заходи примусу" до IT-компаній будуть застосовуватися поетапно і тільки після неодноразового ігнорування приписів Роскомнагляду.