Проблема в тому, що на момент запуску розробки родовища не була належним чином проведена геодезія.
Голова Закарпатської ОВА Віктор Микита заявив, що Україна змушена закупляти технічну сіль в Африці, оскільки Буштинське родовище солі в Закарпатській області не працює на повну потужність. Про це він сказав в інтерв'ю Укрінформу.
"Ситуація із закарпатською сіллю така: підприємство почало розробляти родовище у 22-му році, після російського вторгнення. Робота запускалася дуже швидкими темпами і постійно виникали проблеми. Це питання і фахового рівня працівників, і георозвідки", - розповів він.
За словами чиновника, проблема полягала в тому, що на момент запуску розробки родовища не була належним чином проведена геодезія.
"Вони спочатку не планували бетонувати шахту, згодом, коли прохід почав засипатися, це необхідно було зробити. Тому наново копали, ставили металоконструкції, укріплювали тощо", - зазначив голова ОВА.
У разі, якщо родовище запрацює в повну силу, існує ризик знищити вантажівками траси Мукачево-Рогатин і Київ-Чоп.
"Потужності цієї шахти повинні забезпечувати всі потреби країни в технічній солі. А це 400 тисяч тонн на рік. Тепер уявіть собі, що ці 400 тисяч тонн поїдуть з місця видобутку вантажними автомобілями...", - сказав посадовець.
За його словами, влада планує домовитися з Укрзалізницею про прокладання окремої колії до родовища.
"Домовленості є, але це питання не закрите на сьогодні, бо підприємство наразі використало всі інвестиції", - розповів Микита.
Зокрема, кошти були вкладені в на будівництво тунелю та проходу в сольову шахту.
"Там будують два тунелі, один - резервний, аби в разі пошкодження першого робота тривала через резервний та не зупинялося виробництво. Другий тунель наразі недобудований. Тому нині ми говоримо, що підприємство добралося до породи, почали відбирати технічну сіль", - зазначив голова ОВА.
Для налагодження інфраструктури, проведення дорозвідки родовища потрібен ще рік. Інвестор вклав у цей проєкт уже близько 170 млн грн.
Зараз на Буштинському родовищі добувають близько 45 тонн технічної солі на добу. За необхідності можуть збільшувати цифру до 200 тонн.
"Цього вистачить Закарпаттю для себе й сусідніх областей. Але така кількість технічної солі не покриє усіх потреб країни", - зауважив чиновник.
Тому технічну сіль нині доставляють з африканських країн по 2500 грн за тонну.
Як розповів Микита, до війни вартість тонни технічної солі з Артемсолі становила 1500 грн. Коли у 2022-му не було ніякої солі, її завозили за ціною 7000-9000 грн за тонну. Вартість закарпатської солі з Буштинського родовища зараз становить 3000 грн, але якість - на порядок вища за африканську.