Судно Prometei, завантаживши в Усть-Лузі на Балтійському морі близько 40 тисяч тонн нафти, з 26 жовтня дрейфує біля індійського узбережжя і не може зайти в порт Мундра.
Ще один танкер, котрий вийшов із російського порту в напрямку Індії, не зміг дістатися до порту призначення. Про це повідомляє Reuters із посиланням на трейдерів та дані LSEG.
Судно Prometei, завантаживши в Усть-Лузі на Балтійському морі близько 40 тисяч тонн нафти, з 26 жовтня дрейфує біля індійського узбережжя і не може зайти в порт Мундра.
Через Мундру російську нафту отримує індійська HPCL-Mittal Energy, яка управляє нафтопереробним заводом у штаті Пенджаб. Джерело у компанії повідомило, що вона прийняла рішення відмовитися від сировини "компаній, що потрапили під санкції".
Напередодні стало відомо, що танкер Furia, завантаживши в Балтійському Приморську 730 тисяч барелів сирої нафти від Роснафти, розвернувся і став дрейфувати біля узбережжя Німеччини.
Танкер вказував як порт призначення Сікка в індійському штаті Гуджарат, де розташовані НПЗ приватної компанії Reliance Industries та державної Bharat Petroleum. Очікувалося, що він прибуде туди в середині листопада. Але обидві компанії почали відмовлятися від закупівель російської нафти після запровадження нових санкцій США.
Поки постачання нафти через західні порти РФ - Приморськ, Усть-Луга та Новоросійськ - не знизилися: у жовтні вони становитимуть близько 2,33 млн барелів на добу, що відповідає експортній програмі. Однак у подальшому проблеми для нафтовиків можуть виникнути через банківські платежі, вважають трейдери.
"Банки буде складно переконати, що платежі не підуть на користь компаній, що потрапили під санкції. Платежі в рупіях не цікаві", - пояснило одне із джерел агентства. За словами співрозмовників Reuters, ймовірно, Роснафта і Лукойл перестануть продавати нафту на експорт кінцевим покупцям, збільшивши ланцюг торгових посередників. Це призведе до зростання витрат для продавців, але знизить ризики для покупців сировини.






