Авіаперевізникам РФ загрожує банкрутством через накопичені борги за лізинг іноземних літаків.


Три десятки дрібних і середніх російських авіакомпаній, які забезпечують 26% пасажирських перевезень всередині Росії, можуть збанкрутувати у 2025 році. Про це пишуть російські ЗМІ в середу, 13 листопада.
 

Серед причин - накопичені борги за лізинг іноземних літаків. Через це російським авіаперевізникам загрожує різке погіршення фінансового становища і відкликання сертифікатів експлуатантів.

 

Після введення санкцій 2022 року багато хто з них перестали перераховувати лізингові платежі. У 2025 році уряд РФ дозволив списати борги за ними, однак на ці суми буде нараховано податок на прибуток у розмірі 25%. Таке фінансове навантаження може змусити їх закритися.

Водночас гроші за лізинг авіаперевізники спрямували на те, аби підтримувати літаки у придатному стані. Адже цей напрямок для них здорожчав через санкції.

 

Викупити лізингові літаки за кошти Фонду національного добробуту змогли тільки великі авіакомпанії - Аерофлот, Уральські авіалінії і S7 Airlines.

У 1 кварталі 2024 року кількість викуплених повітряних суден сягнула 165 із 400, що перебувають в іноземному лізингу.