Coca-Cola, як і раніше, широко доступна, її імпортують із сусідніх країн, з Грузії та Казахстану.
Понад тисячу транснаціональних корпорацій після початку війни з Україною заявили, що скорочують свою діяльність на території Росії. Проте багато з них все ж таки залишаються у різних формах, зокрема Coca-Cola та Pepsi. Про це повідомляє Bloomberg у вівторок, 18 червня.
Компанія Coca-Cola була однією з перших транснаціональних корпорацій, які пообіцяли піти з Росії на знак протесту. З метою запобігти наслідкам анонсованих західних санкцій, Coca-Cola попросила своїх партнерів забрати банки та пляшки з магазинів, а також припинити постачання сиропу в автомати з газуванням та припинити виробництво напоїв.
Проте через два роки Coca-Cola, як і раніше, легко знайти в супермаркетах і ресторанах по всій країні під назвою "Добрий Cola". Coca-Cola за деякими показниками залишається провідним виробником газованих напоїв у Росії.
Це пов'язано з тим, що Multon Partners, виробник кока-коли в країні, належить окремій компанії Coca-Cola HBC, зареєстрованій на Лондонській фондовій біржі, де головній компанії в США належить 21% акцій. Коли після вторгнення HBC припинила виробництво кока-коли, Multon представив "Добрий Cola".
Сама Coca-Cola, як і раніше, широко доступна, її імпортують із сусідніх країн, з Грузії та Казахстану. Після вторгнення у Тільки завдяки цьому імпорту Coca-Cola посіла третє місце у рейтингу газованих напоїв у Росії, посідаючи 6% ринку.
Хоча обсяги Coca-Cola в Росії зросли на 12% минулого року, але залишалися майже на третину нижче рівня 2021 року, коли Coca-Cola була безалкогольним напоєм, що найбільше продається, з 26% ринку.
Компанія PepsiCo Inc. у вересні 2022 року заявила, що припинила виробництво та продаж там Pepsi, Mountain Dew та 7Up, а її частка на ринку скоротилася. Але незабаром Pepsi додала нову колу Evervess та збільшила виробництво напою Frustyle на своїх заводах у країні. Торік продаж напоїв російського підрозділу підскочив на 12%, до 209 мільярдів рублів (2,3 млрд доларів), свідчать звіти місцевих податкових органів. Виручка бізнесу дитячого харчування та молочних продуктів минулого року зросла на 10%, до 129 млрд руб.
За даними дослідження Єльської школи менеджменту, з 2022 року понад 1000 транснаціональних корпорацій заявили, що скорочують свою діяльність у Росії, але багато хто залишився.
Unilever Plc і Nestlé SA, які мали там великі виробничі потужності, не хотіли продавати свої підприємства з величезною знижкою, яку Кремль вимагав як податок на вихід. Активи данської пивоварні Carlsberg AS і гіганта з виробництва йогуртів Danone SA були конфісковані, коли вони намагалися піти, хоча Danone зрештою домовилася про продаж компанії, якій надавав перевагу уряд.
Французький оператор супермаркетів Auchan, рітейлер одягу Benetton Group та мережі ресторанів Subway та TGI Fridays продовжують працювати в Росії без видимих планів скорочення.
Для компаній, які ще перебувають у країні, репатріація доходів є складним завданням, оскільки їм потрібно важко отримати дозвіл на вивіз грошей.