Основними джерелами новин для українців залишаються соціальні мережі та телебачення, розрив між ними збільшився.
У 2024 році 84% українців використовують соцмережі як джерело новин. Найпопулярніші - Telegram (73%), YouTube (19%) та Facebook (16%). Про це свідчать результати дослідження Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році організації Internews Network, опублікованого в четвер, 7 листопада.
Кількість українців, які використовують смартфони для доступу до новин та інформації, зросла до 90%, а кількість людей, що використовують соціальні мережі як основне джерело новин, тепер становить 84%, порівняно з 30%, які згадали новинні сайти та телебачення
Використання Telegram продовжує зростати, і більшість українців зазначили, що віддають перевагу цьому джерелу для отримання новин (73%). YouTube також демонструє невелике зростання (19%, порівняноз 16% у 2023 році), а споживання Facebook продовжує зменшуватися (16%, порівняно з 19% минулого року). Лише 4% українців підтримують заборону Telegram, 51% - проти, а третина погоджується з тим, що певне державне регулювання необхідне.
Хоча обізнаність населення про телемарафон Єдині новини зросла до 86%, фактичне регулярне споживання (щонайменше раз на тиждень) знизилося до 37%. Рівень довіри серед усіх респондентів є низьким - лише 37% сказали, що частково або повністю довіряють телемарафону, і лише 32% вважають, що він має тривати і надалі. Навіть серед тих людей, які дивляться телемарафон регулярно, довіра до нього та переконання, що він має продовжуватися, знизилися, порівняно з 2023 роком. Військовослужбовці, які дивилися телемарафон, сказали, що він не відображає їхню точку зору або їхній досвід.
Довіра до офіційних джерел значно знизилася, порівняно з 2023 роком. Хоча 63% українців довіряють Генеральному штабу ЗСУ як джерелу інформації, цей показник знизився з 80% минулого року. Довіра до Офісу Президента як джерела інформації також знизилася з 69% минулого року до 44% цього року, а довіра до уряду України та місцевих органів влади як джерел інформації також зменшилася до 41% (порівняно з 59% та 53% 2023 року).
Впевненість у достовірності, точності та повноті новин про війну знизилася з 65% у 2023 році до 51% у 2024 році.
Українці продовжують найбільше довіряти друзям (76%) та родині (85%) як джерелам новин та інформації. Більшість також довіряє колегам (60%) та соціальним мережам (55%). Проте вперше з початку повномасштабного вторгнення рівень довіри до медіа опустився нижче 50% (47%).
Довіра до більшості видів медіа, включно із соціальними мережами та онлайн-медіа, знизилася за останній рік - за винятком національного та регіонального радіо та друкованих медіа, де вона зросла.
Представники InMind опитали 3 000 респондентів у містах України з населенням 50 000+. Похибка вибірки не перевищує 2,5%.