РФ продовжує нарощувати "тіньовий" танкерний парк, залучаючи підставні компанії та судна-примари, зазначають розвідники.

Головне управління розвідки (ГУР) Міністерства оборони України оприлюднило дані про 139 суден і 142 капітанів, задіяних у перевезеннях російської підсанкційної нафти та викраденого українського зерна. Про це ГУР повідомляє на своєму Telegram-каналі в четвер, 16 жовтня.

"У розділі "Морські судна" порталу War&Sanctions опубліковано досьє на 139 морських суден та 142 капітанів, причетних до незаконних перевезень російської й іранської підсанкційної нафти, а також викраденого українського зерна з тимчасово окупованих територій", - ідеться в повідомленні ГУР.

Нині розділ Морські судна містить інформацію про понад 1200 суден, з яких більш як половина входить до так званого "тіньового флоту" РФ і дані про майже 300 капітанів.

Основними фігурантами нової публікації стали:

1. ⁠Нові тіньові танкери, задіяні РФ із 2025 року для обходу санкційного контролю;

2. ⁠Судна, що належать до судноплавної імперії іранського нафтового магната та основного постачальника зброї в РФ Мохаммеда Хосейна Шамхані - сина колишнього міністра оборони Ірану Алі Шамхані, які забезпечують транспортування підсанкційної нафти;

3. Нафтові танкери з орбіти астраханського бізнесмена Джамалдіна Пашаєва, пов’язані з логістикою транспортного коридору Північ–Південь, призначеного для торгівлі з Іраном. Крім цього, Пашаєв та його компанії задіяні у схемах передачі летальної допомоги російській компанії ОЕЗ Алабуга за підтримки Ірану;

4.⁠⁠ Морські судна, залучені до перевезення викраденого українського зерна, яке Росія видає за власну продукцію на міжнародному ринку;

5. ⁠⁠Російські та іноземні судна, що здійснюють незаконні заходи до закритих Україною портів на тимчасово окупованих територіях.

Морський експорт із Балтійського та Чорноморського регіонів - це організований Росією трафік краденого українського зерна з тимчасово окупованих територій України, сирої нафти та нафтопродуктів в обхід застосованих санкцій, здебільшого організований Кремлем тіньовою флотилією.

"На тлі блокування легальної комерційної активності підсанкційних суден Росія продовжує нарощувати свій "тіньовий" танкерний парк, залучаючи підставні компанії та судна-примари для збереження своїх експортних потоків", - наголошують у ГУР.