Індійський маршрут, один із найприбутковіших російських маршрутів торгівлі нафтою з моменту введення західних санкцій, стикається із серйозною проблемою через проблеми оплати у валюті, яка відрізняється від долара, і не має короткострокового рішення.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Reuters.

Як зазначається у публікації, протягом десятиліть долар США був валютою міжнародної торгівлі нафтою, а спроби пошуку альтернативи були зірвані труднощами конвертації, а також політичними перешкодами.

Проблеми загострилися, коли Індія, яка стала найбільшим покупцем морської нафти з Росії після відмови європейських клієнтів, у липні наполягла на оплаті в рупіях, і торгівельна діяльність практично припинилася, згідно з трьома джерелами, знайомими з цим питанням.

Джерела, які побажали залишитися анонімними, повідомили, що російські постачальники нафти не можуть укладати угоди в індійських рупіях через неофіційні вказівки російського центрального банку, що він не прийматиме цю валюту.

Одне джерело в російському банку, близьке до російського центрального банку, заявило, що отримання доходів у валюті, що не конвертується, має невелику цінність за межами Індії, "безглуздо". За словами іншого джерела, Росія має обмежені можливості витрачати рупії, оскільки її імпорт з Індії незначний.

За словами двох джерел, приблизно в середині серпня принаймні дві великі російські нафтові компанії пригрозили перенаправити близько дюжини танкерів, в яких було до мільйона тонн нафти, які прямували до Індії, до інших пунктів призначення.

Як тимчасове вирішення конфлікту, пов'язаного з індійськими угодами, вантажі були оплачені поєднанням китайського юаня, гонконгського долара як перехідна валюта до юаня і дирхама ОАЕ, який прив'язаний до долара США.

Однак вони заявили, що залишається проблема пошуку життєздатної альтернативи долару і проблеми торкаються покупців в Африці, Китаї та Туреччині, які стали найбільшими покупцями російської нафти.

Однак найбільша проблема стосується Індії, яка, згідно з даними LSEG та розрахунками Reuters, купує понад 60% російської морської нафти. Це найбільший покупець морської нафти із Росії після Китаю.

Проблеми, ймовірно, посилюватимуться в міру посилення контролю за торгівлею. Вашингтон ввів перші санкції проти власників танкерів, які перевозять російську нафту за ціною, вищою за західну цінову межу в 60 доларів.