У 2021 році кількість абітурієнтів, які подали заявки на навчання технічним спеціальностям, скоротилася вдвічі.

Про це свідчать результати опитування порталу "OLX робота".

"Найпопулярнішими спеціальностями серед українських абітурієнтів, за даними OLX, цього року стали факультети "Філологія" та "Юриспруденція". У той же час, професійно-технічна освіта зацікавила вдвічі менше молодих українців, ніж минулого року – вітчизняні політехнічні інститути, коледжі та технікуми отримали всього 35 тисяч заявок проти 63 тисяч в 2020 році", - повідомили в компанії.

За прогнозом аналітиків OLX, через п'ять років це може критично посилити існуючий дефіцит фахівців серед "блакитних комірців", а двоє з трьох випускників будуть змушені вчитися знову і шукати себе в новій професії.

При цьому, найбільш привабливими для роботи випускникам здаються сфера торгівлі (за цей варіант проголосували 18% респондентів), барно-ресторанна сфера (17%), IT і телеком (11%), а також сфера маркетингу, реклами, дизайну або SMM (10%).

Найменше українська молодь бачить себе в науці - всього 0,33 відсотка абітурієнтів хотіли б в майбутньому проводити наукові дослідження і вчити підростаючі покоління, а також в авіації і військовій справі – за кожен з цих варіантів віддали свої голоси по 0,58 відсотків респондентів.

Подібна тенденція вже в найближчому майбутньому загрожує нестачею працівників вітчизняних промислових підприємств, які складають основу економіки України.

Для вирішення накопичених проблем українські промпідприємства неодноразово зверталися до Міністерства освіти і науки з проханнями та пропозиціями збільшити кількість бюджетних місць на недостатньо затребуваних серед абітурієнтів спеціальностях. Крім цього, вони самостійно роблять кроки з популяризації технічних спеціальностей серед населення, всіляко заохочують зацікавлених у цих професіях громадян у подальшому навчанні та розвитку, укладають програми співпраці з вищими навчальними закладами, запрошують студентів до себе на практику, а також заохочують своїх співробітників проходити курси підвищення кваліфікації.

Однак без активної участі в цьому процесі держави, якій слід надати системну підтримку стратегічно важливим галузям, що відчувають дефіцит кадрів, сприяти популяризації інженерних і технічних спеціальностей серед населення і провести комплексну реформу вітчизняної системи освіти, кроків, що вживаються бізнесом, недостатньо.