Пілоти "загубилися" і при цьому ігнорували як дані приладів, так і застереження диспетчера.

У Росії встановили причини авіакатастрофи з пасажирським літаком Ан-26, який 6 липня розбився на Камчатці. Провину поклали на пілотів: в умовах поганої видимості вони ухилилися від курсу і проігнорували рекомендації диспетчера не знижуватися. Про це в п'ятницю, 16 липня, повідомляє Коммерсант із посиланням на дані Росавіації.

Зазначається, що досвідчений полярний льотчик Дмитро Нікіфоров припустився помилки ще на підльоті до Палані. Проходячи над аеродромом, машина відхилилася вправо від встановленого в Палані одиночного приводного радіомаяка, а над морем стала ще більше віддалятися від посадкового курсу. Причиною помилки могла стати низька хмарність і сильний боковий вітер.

Перед початком здвоєного розвороту над акваторією диспетчер Палани повідомила екіпажу про те, що пеленгує машину в напрямку 320°, а потім - навіть 340°, тоді як розрахунковий пеленг повинен був складати близько 290°. Це свідчило про те, що літак виконує маневри за 5 км на північ від траси.

Зважаючи на явну помилку льотчиків, складні погодні умови і нестійкий радіозв'язок з екіпажем літака, що зник від вишки за прибережним скельним бруствером, диспетчер заборонила пілотам знижуватися, пропонуючи їм залишитися на висоті 800 м.

Однак екіпаж, як випливає з документів Росавіації, все одно повідомив про своє рішення знижуватися до 600 м. Це були останні слова льотчиків, що прозвучали в ефірі.

Незабаром машина на швидкості 340 км/год врізався у верхівку скелі. Її уламки разом з тілами льотчиків і пасажирів впали в море.

Під водою опинилися і самописці Ан-26 - реєстратор параметрів польоту МСРП-12-96 і встановлений в кабіні магнітофон МС-61Б. Від параметричного самописця поки вдалося знайти тільки так званий механізм протягування стрічки. Інформацію з нього зараз намагаються відновити співробітники Міждержавного авіакомітету.

Поки відомо, що МСРП не зареєстрував обов'язкового при посадці випуску закрилків і шасі.

Видання з посиланням на одного з учасників розслідування повідомляє, що пілоти явно "загубилися" в просторі і при цьому ігнорували як дані приладів, так і застереження диспетчера.

"Знайти якесь розумне виправдання таким діям екіпажу я не можу", - сказав співрозмовник видання.

З'ясувати, чим керувався екіпаж у своїх рішеннях, допомогла б розшифровка переговорів, що велися в кабіні, проте магнітофон МС-61 досі знайти не вдалося і невідомо, цілий він взагалі або знищений при ударі об скелю.