Майже половина торгівлі овочами та фруктами в Україні – 45% на близько 35 млрд грн. щорічно — здійснюється без касових апаратів, на стихійних ринках та базарах.
Підприємства роздрібної торгівлі та підприємці у свою чергу забезпечують 55% усіх продажів свіжих овочів та фруктів, повідомляє портал EastFruit.
Ще близько третини овочів та фруктів, які їдять українці, вони вирощують самостійно. Мережевій роздрібній торгівлі в результаті залишається лише 20% загального споживання.
Такі дані навів Андрій Панкратов, консультант Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) на Першому міжнародному ритейлі Форумі, який пройшов у грудні в Києві.
За словами Панкратова, неорганізована торгівля свіжими фруктами та овочами становить близько половини всіх роздрібних продажів. Вони здійснюються за готівку на стихійних, а також стаціонарних ринках.
Однак цей "готівковий" сегмент торгівлі поступово скорочується. У 2020 році він вперше опустився нижче за 50% і склав 45%. Близько 55% продажів забезпечили підприємства роздрібної торгівлі та підприємці на загальній та спрощеній системі оподаткування.
Споживання овочів та фруктів в Україні
За інформацією експерта, на мережевну роздрібну торгівлю у країні припадає лише близько 40% усієї торгівлі свіжими овочами та фруктами. Панкратов зазначає, що лише роздріб дозволяє ефективно конвертувати зусилля та витрати фермера на гроші. І саме він формує тенденції, які безпосередньо впливають на бізнес.
Останнім часом з'явився ще один вид торгівлі — це продаж онлайн свіжих овочів, фруктів, ягід і зелені. І сегмент онлайн-продажів розвивається зараз значно вищими темпами, ніж звичайні супермаркети.
У публікації наголошується, що близько третини свіжих овочів та фруктів для споживання українці не купують, а вирощують самостійно, згідно з даними Держстату України. У грошах це приблизно 54 млрд грн на рік. Експерти зазначають, що частка самозабезпечення домогосподарств у країні овочами та фруктами скорочується, але залишається на досить високому рівні. Рітейлерам, на думку Андрія Панкратова, потрібно запропонувати споживачам таку продукцію і таким чином, щоб вони не мали мотивації та необхідності вирощувати її самостійно.
Роздрібна торгівля овочами та фруктами