Впродовж 2021 року нардепи готували зміни для водіїв, які запрацюють у новому році.

На які нововведення чекати кермувальникам розбирався УНН.

Одним з головних нововведень, яке чекає на водіїв з 2022 року є обов’язковий техогляд авто. До України він повернеться з вересня 2022 року. Під зміни потрапить практично весь транспорт — легкові та вантажні авто, і навіть причепи. Варто нагадати, що ще у вересні ЄС закликав Україну внести зміни до закону до кінця 2021 року — транспорт повинен відповідати не лише технічним стандартам, а й екологічним. До слова, Кабінет Міністрів України удосконалив порядок реєстрації та ведення обліку великотоннажних й технологічних транспортних засобів. Нововведення дозволить значно зменшити фінансове та часове навантаження як на підприємців, які виробляють та вводять в обіг технологічні транспортні засоби, так і на споживачів, що купують та реєструють їх.

Зокрема, оновленим Порядком передбачається:

— спростити технічний огляд технологічних транспортних засобів, шляхом зменшення кількості необхідних документів;

— скасувати талон про технічний огляд;

— запровадити цифрове підтвердження своїх дій власниками технологічних транспортних засобів та експертами, що проводять технічний огляд технологічних транспортних засобів (електронним підписом).

У 2022 році дорожні камери почнуть фіксувати проїзд на червоне світло та їзду зустрічною смугою, а також зупинку на смузі громадського транспорту. Загалом на дорогах працює 270 камер. У 2022 році запрацює ще 210 датчиків.

У 2022 році за їзду без прав українцю доведеться заплатити 425 грн, а якщо водій не отримав дозвіл та не отримав посвідчення — штраф у розмірі 3400 грн. За повторне порушення — 20 400 грн. За керування авто під дією алкоголю також посилили покарання — 17 тис. грн штрафу та позбавлення прав на рік. Повторна їзда під дією алкоголю зобов’яже водія виплатити 34 тис. грн і позбавить прав на 3 роки.

Також, у листопаді 2021 року в МВС заявили, що готують пакет законопроектів, які посилять відповідальність за порушення безпеки на дорогах. Планується законопроект про штрафні бали, коли за порушення буде не тільки стягуватися штраф, а й вилучатимуть права з подальшою здачею іспитів на знання ПДР. Також, буде закон про вимірювання середньої швидкості руху на аварійно небезпечних ділянках доріг. Він дозволить не ставити багато камер на дорогах, а ставити всього дві на в’їзді і виїзді з магістралі і вимірювати, чи не була перевищена середня дозволена швидкість руху авто. Також МВС ініціюватиме посилення відповідальності для тих водіїв, які сідають за кермо після рішення суду про позбавлення прав за нетверезе водіння за кермом.

“Але найголовніший законопроект, який докорінно може змінити ситуацію на дорогах — це законопроект, підписаний цілою низкою колег, що знаходяться в залі. Це законопроект № 5798 (Проект Закону Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення ролі суспільства у заходах з контролю за безпекою дорожнього руху та дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів — ред.). Цей законопроект, у разі прийняття, дасть кожному громадянину, кожному водієві можливість бути поліцейським. Кожен через свій смартфон зможе фіксувати правопорушення інших водіїв, відправляти їх в поліцію і таким чином на вулицях будуть мільйони камер, мільйони пар очей, які стежать за дотриманням ПДР”, — повідомляв радник глави МВС Антон Геращенко.

Раніше, глава МВС Денис Монастирський після ДТП на Чернігівщині, у якій загинули 13 людей, заявив, що патрульна поліція суворо каратиме водіїв та власників комерційних транспортних засобів, які їздять на “лисій гумі” або використовують для економії грошей колеса, які мають недопустимі недоліки.